ח"כ אשר סירב לקיים הצבעה על המשך התקנות: "לדון בהחרגות"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר סירב לקיים הצבעה על המשך התקנות: "לדון בהחרגות"

    יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר, סירב לקיים הצבעה על המשך תקנות לשעת חירום. ח"כ אשר אמר בדיון כי יכולנו לקיים קונצנזוס סביב פתיחת עסקים קטנים אך כברל מחרת היו רצים לבג"ץ להתיר את הסגר ולא בגלל העסקים

    חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
    ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות הרוב הקואליצוני יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב סירב לקיים הצבעה על הארכת תקנות הסגר המחמירות אשר קרא לממשלה לדון כבר מחר על ההחרגות: "יכולנו לייצר קונצנזוס להקלות לעסקים הקטנים אבל יום למחרת הייתם הולכים לבג"ץ להתיר את הסגר ולא בגלל העסקים".

    היו"ר ח"כ יעקב אשר השיב לטענות הח"כים בדיון כנגד אי ההצבעה היום על התקנות: "זו דמגוגיה לשמה. אם היו מאשרים פה את פתיחת העסקים ולא את ההפגנות הייתם מתנגדים".

    בהתייחסו לשימוש הממשלה בחריג הדחיפות המאפשר לממשלה לאשר תקנות שייכנסו לתוקף לפני תום 24 שעות בהן יכולה הכנסת לדון בהן לפי חוק הקורונה הגדול אמר: "דרשתי ממזכיר הממשלה שיתאימו את לוח הזמנים לחוק, כך שיתאפשר זמן לדיון בתקנות הסגר וכדי שלא ייעשה שוב שימוש בסעיף הדחיפות. לכן אני מצפה מהממשלה לדון כבר מחר בנושאים שהעלתה הוועדה ולתת לנו תשובות מסודרות".

    ח"כ אשר התייחס לטענות כנגד האי אכיפה, "התעסקות יתר עם בודדים ששוהים בחוץ ללא מסכות, צריכה להיות מחודדת בנהלים מול המשרד לביטחון הפנים. בנוגע למפירי בידוד או מאומתים מכל המגזרים יש להחמיר מאוד" קבע אשר. סגן שר הבריאות יואב קיש הסכים לדבריו ואמר כי יש בעיות קשות בתחום האכיפה וכי יתקיים על כך דיון בממשלה.

    סגן שר הבריאות יואב קיש: "אם לא היה סגר ואחריות ציבור היינו יכולים להיות היו באירוע של תחלואה מתפרצת ובקריסת מערכת הבריאות. אם עם ישראל לא היה מקפיד על הסגר היינו ב-10,000 נדבקים ליום". קיש התייחס להפגנות ואמר כי שמח שיש פתרון להפגנות. "עדיין מה שרואים בהבימה בעייתי, לעומת זאת מה שרואים בצמתים בהתקהלויות קטנות זה מצוין".

    קיש הציג את עיקרי תוכנית פתיחת עסקים קטנים: "בנינו תכנית יציאה והיא מוגשת לקבינט לשחרור לפי רמת הסיכון: עבודה ללא קהל, טייק אווי, שמורות טבע וחופים זה השלב הראשון, לאחר מכן קהל מצומצם ולאחר מכן גדול יותר". קיש הבהיר כי "אם נצליח לרדת בתחלואה נלך על מסעדות, בתי קפה וחדרי כושר אך חייבים מגמת האטת תחלואה. נהיה חייבים מהלך דיפרנציאלי מגזרי ועסקי, שלא הצלחנו בו".

    פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו עדיין במצב חירום מיוחד, לא הגענו למספר שממנו ניתן להתחיל לשחרר. יש קונצנזוס על היעד, כל עוד לא הגענו לזמן מה של ממוצע שבועי של 2000 נדבקים וקצב ההדבקה נשאר קבוע מתחת ל-1, 0.8, אין מקום לשנות שום דבר".

    גרוטו הסביר על מגלת הקילומטר, "מגבלת ה-1000 מטר, לא נובעת מתוך רצון ליצור מודעות של סגר, אלא שכך ניתן למנוע קיומם של דברים רבים בלי להיכנס לפרטים". גרוטו הוסיף כי "ייתכן ונעשה שימוש מסוים ברמזור לגבי חינוך אך רק קביעה אם עיר אדומה או לא, לא שימוש מלא ברמזור".

    פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית אמר בדיון: "למה לא לבטל היום את מגבלת התנועה ולאפשר לצאת לשמורות הטבע והים? טייק אווי? אתם לא חותמת גומי ועליכם כוועדה לפקח על ההחלטות הבלתי הגיוניות של הממשלה. אם החשש הוא מקריסת מערכת הבריאות למה לא משקיעים בחיזוקה עכשיו? לצד שגרה שניתן לחיות איתה" שאל לוין בדיון.



    0 תגובות